Thursday 29 September 2011

perubahan

detikan jam di dinding
putaran kipas di siling
hentaman pintu berdentum denting
tidak kan mampu merubah
pergolakan hati
yg meragui akan keampunan diri

aku tidak sempurna
disebalik kejayaan yg dikecapi
banyak jua kelemahan diriku
gurauan ku yang menyakiti
tika aku mengasari
membuat kalian membenci

aku menginsafi atas kekhilafanku
buat mereka yang pernah ku sakiti
ku mohon kemaafan seikhlas hati
kerna aku mahu berubah
memperbaiki diriku yang lemah

aku mencari
yang sentiasa disisi
mengingatkan aku tentang ukhrawi
menasihatkan aku hal duniawi
menegur aku saat ku lupa diri

bimbinglah aku
agar aku boleh menjadi diri aku
seorang muslimah dan hamba yang mentaati
seorang anak yang membahagiakan
teman sepanjang hayat dalam kesenangan dan kesusahan
dan sahabat yang sentiasa mengembirakan

No comments: