Saturday, 31 December 2011

birthday + new year wishlist=)

assalamualaikum semua..
hari ni lia nak cite pasal my birthday + new year wishlist=)
well, for those yg xkenal lia lg, mungkin xtahu that i love gadgets a LOT!!!
so, next month i'm turning 21 on the 30th Jan so these are the presents i wish i could have=)
(kalau xdpt on my bday pun xpe as long as dpt next year)

1st wish

NIKON DSLR CAMERA
~NIKON 1 J1/RED D3100




2nd wish

ipad2=)




3rd wish

fossil watch for women


well...this is the only thing that i can think of at the moment...
esok-esok, tambah lg k...
so,kalau de sesiapa yang bermurah hati nak hadiahkan benda2 ni,
u are welcome to do so=)
so okay...have a good night sleep...
toodles~

Monday, 26 December 2011

happy hour

assalamualaikum w.b.t
pertama skali syukur sgt2 sbb setelah sekian lama aku nak edit blog ni akhirnye ter'edit' jugak
well..i must say, thanx tu ila syg sbb bg link utk mengedit blog menjadi makin menawan...
i know my blog is a lil bit boring..
yeah but i'll make it up to you soon..
so, well..feel free to comment on the new improved blog
(walaupun xde lah banyak sgt yg di edit nye..boleh dikira amature lg ok)

Saturday, 17 December 2011

suara hati

Ya Allah

aku berdo’a untuk seorang lelaki

yang akan menjadi sebahagian dari hidupku

Seseorang yang sangat mencintai-Mu lebih dari segala sesuatu

Seorang lelaki yang akan meletakkan ku pada posisi kedua di hatinya selain Engkau

Seorang lelaki yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untuk Engkau

Wajah tampan dan daya tarikan tidaklah penting

yang penting adalah sebuah hati yang sungguh mencintai dan dekat dengan Engkau

dan berusaha menjadikan sifat-sifat-Mu ada pada dirinya

dan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup sehingga hidupnya tidaklah sia-sia

Seseorang yang memiliki hati yang bijak, tidak hanya otak yang cerdas

Seorang lelaki yang tidak hanya mencintaiku tapi juga menghormatiku

Seorang lelaki yang tidak hanya memujaku tetapi juga dapat menasihatiku ketika melakukan kesalahan

Seseorang yang mencintaiku bukan kerana kecantikanku tapi kerana hatiku

Seorang lelaki yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi

Seorang lelaki yang dapat membuatku merasa sebagai seorang wanita ketika aku disisinya

Ya Allah

aku tidak meminta seseorang yang sempurna namun aku meminta seseorang yang tidak sempurna, sehingga aku dapat membuatnya sempurna di mata-Mu

Seorang lelaki yang mmerlukan sokonganku sebagai peneguhnya

Seorang lelaki yang memerlukan do’aku untuk kehidupannya

Seseorang lelaki yang memerlukan senyumku untuk mengatasi kesedihannya

Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna

Ya Allah

aku juga meminta

Jadikanlah aku menjadi wanita yang dapat membuatnya bangga

Berikan aku hati yang sungguh mencintai-Mu sehingga aku dapat mencintainya dengan sekadar cintaku

Berikan aku sifat lembut sehingga kecantikanku datang dari-Mu

Berikan aku tangan sehingga aku selalu mampu berdo’a untuknya

Berikan aku penglihatan sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dan bukan hal buruk dalam dirinya

Berikanlah aku lisan yang penuh dengan kata-kata bijaksana, mampu memberikan semangat serta menyokongnya setiap saat dan tersenyum untuk dirinya setiap pagi

Dan bilamana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan :

“Betapa Maha Besarnya Engkau karena telah memberikan kepadaku pasangan yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna.”

Aku mengetahui bahawa Engkau ingin kami bertemu pada waktu yang tepat. Dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang telah Engkau tentukan

Amin Ya Rabbal ‘alamin


~taken from diarihati.com

Friday, 16 December 2011

nukilan #1

Hidup ini tidak semestinya indah. Adakalanya kita dijulang tinggi ke langit, adakalanya juga kita jatuh tersembam di muka bumi. Sakit. Ya. Itu apa yang aku rasa. Namun hidup tetap harus diteruskan. Kerana ini masih belum penghunjung dunia.

Pengalaman gagal memang memberi tamparan yang hebat buat aku. Bukan kerana aku ego atau sombong dengan apa yang telah aku peroleh selama ini. Mungkin kerana aku sering lupa pada yang Satu dan mungkin juga ini adalah teguran untuk aku berubah. Juga sebagai pemberitahu, bahawa tiada manusia yang sempurna. Pasti ada cacat celanya, pasti ada kelemahannya.

Dicemuh, dicerca dan diejek sudah biasa menjadi permainanku. Hari-hariku bukan mudah kerana aku terpaksa berdepan dengan hakikat bahawa aku bukan lagi aku yang dahulu. Memang mudah sekadar hendak berkata-kata, tapi bagi yang merasa, ia tidak mungkin mudah. Hanya yang pernah melaluinya sahaja yang akan merasai.

Aku ingin sekali kongsi pengalaman hidupku ini, agar kalian semua tidak berasa sendiri. Kerana dalam kesepian hidup, tika fikiran menjauh, masih ada yang mengingati. Ya, Allah Maha Melihat. Maha tahu apa isi hati semua. Mungkin boleh untuk menipu diri sendiri, tapi kepada yang Satu. Lupakan sahajalah niat itu. Kerana Dia serba tahu.

Kini aku telah sedar. Aku perlu bangkit dan mula membina angan-anganku untuk jadi sebuah reality bukan lagi fantasi.

TIME


"Time flies when you are having fun"
a phrase that's absolutely correct but we are actually doing it every single second in our life
~wasting our precious time~
it may sounded unfair but that is what life is all about
take it this way, all those bitterness will eventually be something sweet..
RAINS for days so that we get a RAINBOW,
CATERPILLAR and COCOON to such a colorful BUTTERFLY,
BITTER and YUCKY pills to make us HEALTHY..

yeah, i sounded a little bit off course
let's get it to the point
what i'm trying to share is
yeah, u can be happy
u can have some fun
but u need to know how to manage your time well
"Too many work makes Jack a dull boy"
agree with me?

but whatever it is,
manage your time wisely
and when the life's buzzer goes off, you won't live your life full of regrets


so people, think wisely, manage precisely
and you are on good track
have a good weekend~

Saturday, 26 November 2011

maal hijrah? bukan hanya penghijrahan rasul

salam semua..
seperti mane yg kite tahu masuk je waktu maghrib td, maka bermula lah tahun baru dalam islam..."MAAL HIJRAH"
ade kisah disebalik MAAL HIJRAH ni...
di zaman Rasulullah S.A.W, pd awal muharam inilah baginda dan umat islam berhijrah dari kota Mekah ke kota Madinah (nama dulunye Yathrib)...
kalau nak cerita pjg2, xberapa pandai juga...takut terbagi info yg salah pula...tp yg pasti, kalau korg sume nk tahu lebih lanjut korg nyanyi lah lagu ni ramai2...lagu bukan sekadar lagu tau...tapi ade cerita...mari hayati bersama..=)





1 Muharam





Satu Muharram detik perjuangan

Perkiraan tahun Islam hijrah

Perpindahan nabi dan umat Islam

Dari kota Makkah ke kota Madinah




Atas keyakinan dan iman yang teguh

Kaum Muhajirin dan Ansar bersatu

Rela berkorban, harta dan nyawa

Demi menegakkan Islam tercinta




Hijrah itu Pengorbanan

Hijrah itu Perjuangan

Hijrah itu Persaudaraan

Hijrah membentuk Perpaduan



Oleh itu, mari semua

Kita sambut Maal Hijrah

Tingkatkan semangat, Tegakkan syiar Islam

Untuk sepanjang zaman





tp sebenarnye entri kali ni bukan lah nk cerita pasal penghijrahan Rasulullah S.A.W kita shj..

lia nak cerita tentang azam baru lia sempena tahun baru islam yg ke 1433..

tp tentang azam baru tu mungkin lia xkan cerita kot kat sini..

those are my private resolutions

only special people je yg tahu..

anyways...disamping i blab about me and my new resolutions ni..

lia nak ajak korg2 sume berazam jugak...try letak 5 resolutions dulu...

kalau nak lebih it's up to u guys...

so, i think this is it...

penat dah main type2 ni sambil meniarap...

hehehe...

okay...

till next time..




SALAM MAAL HIJRAH 1433

Tuesday, 15 November 2011

Wednesday, 9 November 2011

renungan bersama khas untuk si bakal suami..=)

CIRI-CIRI 10 Sifat Calon Suami Yang Baik. "Semoga dikurniakan suami soleh atau untuk menjadi suami yg soleh yang boleh membimbing keluarganya dunia dan akhirat." Jawapan begini biasa diberikan gadis yang bakal mendirikan rumahtangga ataupun pengantin baru. Kebanyakan wanita jika diajukan mengenai jodoh, mahukan suami soleh. Tetapi, apakah suami yang diidamkan itu, benar-benar memenuhi keperluan wanita? Cuba kita jenguk apa yang berlaku dalam sesebuah rumahtangga selepas doa si gadis untuk mendapatkan 'lelaki soleh' mungkin sudah dimakbulkan Allah SWT. Lelaki yang soleh amat takut kepada Allah SWT. Salah satu bukti ketakutannya kepada Allah ialah mengerjakan solat. Jadi, lelaki soleh akan menyuruh, malah kekadang sehingga memaksa isterinya untuk menunaikan solat. Lelaki yang soleh amat taat kepada Allah. Islam mewajibkan wanita menutup aurat. Jadi, suami yang soleh tidak akan sekali-kali membenarkan isterinya keluar rumah atau mengenakan pakaian sesuka hati. Juga berhias dan ber'make-up' tebal. Suami yang soleh akan memastikan si isteri menututp aurat. Tetapi ada isteri yang kurang senang dengan perkara begini. Bukankah dahulu, anda berdoa untuk mendapat suami yang soleh, tetapi apabila doa anda dimakbulkan anda bantah pula cakapnya! 10 SIFAT CALON SUAMI YANG BAIK Jika anda seorang wanita, carilah lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut.Jika anda seorang lelaki, jadilah seorang lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut. 1. Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan. 2. Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia. 3. Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya. 4. Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan. 5. Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana. 6. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap. 7. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian. 8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama. 9. Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya. 10. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan

have i failed?

salam
today is my 6th day of feeling sad..
but after hours of thinking..it is not anymore..
the truth is, i have not failed...
because i've tried..tried hard enough..
i know Allah is planning something better for me..
perhaps the BEST..
i more thing is that,
this might be a wake up call for me to stop all the nonsense i've been doing and to repent.

"Dear Allah, do accept my humble repent..forgive me for all my sins and wrongdoings..guide me to your path so i can be a good khalifah"
AMEEN...

Tuesday, 8 November 2011

something to make me strong and keep going

'i FAILED some subjects in exam but my friend PASSED in all...now he is an ENGINEER in Microsoft and i'm the OWNER of Microsoft...'-Bill Gates-

Tuesday, 25 October 2011

wanita~

Betapa Berharganya Seorang Wanita

Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan???"

Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!

Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?"

Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata."

"Untuk apa???", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan,kerisauan,cinta,kesepian, penderitaan,dan kebanggaan,serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita.

Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu,bahkan tertawa ketika ketakutan.

Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.

Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,tapi dia mampu mengatasinya.Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

"CINTANYA TANPA SYARAT. HANYA ADA SATU YANG KURANG DARI WANITA,DIA SELALU LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA..."

Wallahu'alam..............

Tuesday, 11 October 2011

~* WAHAI LELAKI.. *~



Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu :
•.♥• Bawalah dia ke jalan Allah,
•.♥• Nasihatilah dia,
•.♥• Perbetulkan kesilapannya,
•.♥• Jagalah dia dgn baik,
•.♥• Kasihanilah dia,
•.♥• lindungilah dia,
•.♥• Berilah kasih syg padanya,
•.♥• Hargailah dia,
•.♥• Ucapkan terima kasih atas kelebihannya,
•.♥• Bersabar dengannya,
•.♥• Terimalah & cintailah kekurangannya,
•.♥• Jadi IMAM terbaik & redhalah padanya..

✿..moga dia menunggumu di SYURGA sebagai bidadarimu..amiin..✿

Monday, 3 October 2011

saya suka binatang ape ye?

aritu saya disoal

"alia suke binatang ape?"

saya cakap,"ntahlah,saya pun tak pasti"

awak pulak cakap saya ni tak tetap pendirian

huhu...cdeyh+geram pun ade..

tp pikir2 btol gak tu..humm

tp awak nak tau tak..

saya dah tau dah saya suke binatang ape.


jawapan nye ialah...................................



LION...ARRRR!!!!

hehe...nak tau nape sy suke singa???

sbb sy rase sy ni ade ciri2 mcm singa kot...

singa ni garang, tp penyayang sgt...

macam saya lah..hehe

xcaye ye???

nah tgk ni..


sgt penyayang kan???

and CUTE sgt2!
macam yang ni...


dan yang ini!!!



just to let u know...





just a bit of something
i hope it helps u to understand

Friday, 30 September 2011

maaf



maafkan aku andai diri ini sering salah bicara
kata-kata menghiris jiwa
hingga ku xmampu mengubatnya

ubah...
ingin sekali ku ingin berubah
ku butuh waktu
kerana ia tidak mudah bagiku





maafkan aku...

mute


mute






will people be happy?
if one day i'm unable to talk?

Thursday, 29 September 2011

emosi



terdiam
terbiar
seorang
sepi

sesaat waktu menanti diisi
kekosongan ruang
kesunyian berganti
namun hati masih sepi

tiba satu waktu
tanpa disedari
jiwa dipaut
hati terpukau
keikhlasan dirimu
menambat seluruh ragaku

apakah ini?
suatu ketika ku benci pada cinta
tapi apakah yang ku rasa?
bergelumang dalam lautan perasaan
mencari makna disebalik rasa
memahami diri yang makin jauh ditarik
masuk ke alam emosi

sudah lah hati!
usah kau permainkan aku lagi!
berkali-kali sudah kau disakiti..
mengapa masih belum serik??

tetapi kali ini ku rasa sungguh berbeza
adakah ini yang pasti?
sudahkah aku bersedia menghadapi halangan dan dugaan?
yang kadangkala mungkin merobek perasaan

pasti!
sakit itu pasti..
namun ia mematangkan diri
dan kerana itu
aku beranikan diri
melangkah dan menyahut pekikkan hati

oh hati
usahlah kau berdegup kencang lagi
yakinlah dengan dirimu
moga kau takkan kecewa lagi

usahlah kau sentiasa beremosi
bermain dengan perasaan
dan tiupan nafsu amarah syaitan
yang mahu merosakkan hubungan

tenanglah dikau
agar kehidupan yang bahagia
akan ditemui
suatu hari nanti....

perubahan

detikan jam di dinding
putaran kipas di siling
hentaman pintu berdentum denting
tidak kan mampu merubah
pergolakan hati
yg meragui akan keampunan diri

aku tidak sempurna
disebalik kejayaan yg dikecapi
banyak jua kelemahan diriku
gurauan ku yang menyakiti
tika aku mengasari
membuat kalian membenci

aku menginsafi atas kekhilafanku
buat mereka yang pernah ku sakiti
ku mohon kemaafan seikhlas hati
kerna aku mahu berubah
memperbaiki diriku yang lemah

aku mencari
yang sentiasa disisi
mengingatkan aku tentang ukhrawi
menasihatkan aku hal duniawi
menegur aku saat ku lupa diri

bimbinglah aku
agar aku boleh menjadi diri aku
seorang muslimah dan hamba yang mentaati
seorang anak yang membahagiakan
teman sepanjang hayat dalam kesenangan dan kesusahan
dan sahabat yang sentiasa mengembirakan

Wednesday, 28 September 2011

Beruntungnya seorang wanita yg ada rahim ini ialah:

1.) Dia bekerja denganTuhan..jadi 'kilang 'manusia.Tiap-tiap bulan
dia diberi cuti bergaji penuh..7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari.Cuti ini bukan cuti suka hati
tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang lelaki
tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..

3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita,sepanjang dia mengandung
Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi,seluruh dosanya habis.. Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah.
Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin,itu dianggap mati syahid..
Allah izinkan terus masuk Syurga..Untuk orang kafir dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.

4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami:seluruh
kebaikan suaminya,semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan
Pahala extra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari..

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak
nak masuk syuga tanpa suaminya,jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.

Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah
lagi di akhirat.Kalau seorang isteri asyik merungut,mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.

6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain.

Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya.

Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak
derhaka denganNYA........

Wednesday, 14 September 2011

sakit

sakit..penyakit...
semuanya adalah ujian dari Allah..
apabila dah jatuh sakit, baru tahu rasa nikmat yang telah dikurniakan..
"sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosa ku"

moga aku sentiasa menjadi hambaNya yang sentiasa bersyukur..
atas segala nikmat yang diberi..
Kau dekatkan lah aku kepadaMu..
kerana hanya pada dikaulah aku bergantung hidupku..

jalan yang pasti..

kata org..
kalau banyak gembira,pengakhiran nye duka...
tp aku, tetap mahu rasa gembira...
kerana kini...setiap tatihan langkah ku
berpimpinkan keyakinan dan kepercayaan...

aku yakin dengan pilihan ku..
aku yakin dengan Nya..
moga, langkah kaki ku tidak berhenti..
agar akhirnya aku akan berlari...
bersama-sama mengejar pelangi..
di jalan yang telah aku pasti..
yang akan memberikan aku haruman syurga di ukhrawi..

Thursday, 8 September 2011

i need strength...

how difficult life is...
help me...
i need strength to pass my days...
things is very hard for me a the moment...
do pray for my success...

Tuesday, 6 September 2011

gembira...

terima kasih kerana buat sy gembira hari ini...=)
sayang awak ketat2~

Monday, 5 September 2011

tolong laaa....

hati...ohh hati....
jgn la jeles sgt ye....sakitlahh...
sikit2 dah laaa....
penat tau.....kesian kat saya....
huhuhu~

Tuesday, 16 August 2011

tanya sama hati...

tanya sama hati...
org kata bila bercinta semuanya indah...
betul ke semua tu?
jika benar ape yg dikata,
kenapa ak xrasakan seperti ape yg org lain rasa??
adakah cinta ak xseindah mereka?

tanya lagi sama hati...
adakah benar ak disayangi?
meski pun benar ak menyayangi..
jika benar ape yg dikata,
mengapa tidak itu yg ak rasa?

duhai hati...
pedih,sedih,pilu...
mengapa itu sentiasa menjadi pendampingmu?
ku perlu ubati dengan segera..
agar tidak menjadi lara..

namun,
masihkah ada yg sudi?
berkongsi kasih,
berkongsi cinta,
dengan hati setulusnya..
agar apa yg dicipta,
akan terbina di pengakhirannya
di bawah lindungan Rahmat yg Esa...

Tuesday, 5 July 2011

kelas bel?bosan laa

'hari2 yang sungguh membosankan'...
this is my problem..eventhough i have tons of work to be done, but yeah..im LAZY..
so yeah! let's have fun..=)

Wednesday, 25 May 2011

syukur....

syukur kepadaMU ya Allah kerana telah mengurniakan kejayaan bagiku..moga aku tidak akan lalai dan lupa dengan nikmat yang sentiasa kau berikan padaku...moga aku sentiasa mengingatimu di dalam tidur dan jagaku..

Sunday, 22 May 2011

2nd day....

it's crazy but it's fun...hahaha...
nak tau nape????
sbb uitm arini sesak sgt2...puas tgk kete pnuh uitm ni..hehehe...
lia pun g ronda2 pusing uitm..last2 berhenti kat bawah dewan dan ajar adik2 baru ni nyanyi lagu uitm dan main game tepuk2..nama game tu 'break'
best gler!!!adik2 yg baru sume bg support...baiklah adik2 ni...bru best...kitorg main pmbak gak...adik2 ni sume sporting...t kite main ag k?

Saturday, 21 May 2011

sleepy head....

ngantuk laa~...
tp bnyk ag keje ni kot...hehehe...last2 duk bilik gerakan MDS g main plant vs zombie...
hahaha...bestnyeeeee...

Friday, 20 May 2011

work!work!work!

hello2...
lama dah tak update kan...sbb ape tau??sbb bz sgt2 dgn persiapan MDS yg akan berlangsung 21-27 mei 2011 ni....wish me luck guys...
so lia dilantik menjadi setiausaha 2..it was a surprise but i'm greatful sbb lia dapat belajar kerja2 s/u...best3...
so, hari ni last day nak wat prep sbb esok, bermula lah cabaran kami semua sbgai Peer Mentor...
wish me luck...and all the best to all my PM...

Monday, 16 May 2011

makan dalam dulang....=)




nyum2..mkn dalam dulang.mengeratkan silaturrahim antara kami...
kami bahagia tau.=) kan dah kata dah...hehehe sedapnye lahh..meh achik suapkan teh..teh nak suap achik plak laa....
lepas mkn kita basuhlaaa...




kenyang punye kes...

baru pas mkn malam...then konon2 lah nak wat keje...
hahaha...last2 sume melepak tgk tv...hahaha...
tgk iklan pun jadilah...hahaha
khusyk gle tgk iklan...hahaha
along intai teh duk ckp kat tepon...
abi: layan komik lawak sampai terburai isi perut gelak...hahaha
alang: tgk tv lerr...

L.O.V.E.

reunion..sktm 1998-2003

syg kamu semuanye!!!!

aktiviti di rumah tamu part 1

andak sampai tertidur haa....
sibuk je alang ni kaco org tido..grrrr
hahaha...lawak2...xsedar org duk candid gmbr dy..
along terangkan ttg program mpp sepanjang sem ni
fokus2!
along pening dah ni..haha
khusyuknye andak menulis....
haaa...sape call tu?

Wat keje lah!!!

hahaha...hari ni sume mpp berkumpul kat rumah tamu satu...
masing2 memecahkan kepala nak wat proposal..hahaha
padan muke kitorg..kne balik awal wat proposal..sok plak kne daftar pm dah..hahahaha...
lepas 2 minggu ni..sume pm demam...hehehe..
smlm mkn2 dalam dulang..sedap2..mama bekalkan rendang dari makcik zaharah...then suruh along blikan sup cendawan and sayur kailan ikan masin ngn nasi 10 bungkus....klaka tol mahal gle sampai rm25!!!!gile ape...dy ingat kite order dari restoran grand ke ape?
gerai je pon..aduhai....sakit tol...pagi ni bersepah di ruang tamu rumah tamu..hahaha...
tadi lia g wat air vico then bg mereka mkn roti with tuna (sponsered by su)haha..tapi dah lapar balik ni...t nak suruh angah bli lunch laaa....ANGAH!!!blikan makanan!!achik lapar ni..hahah..boleh x gtu??
klah...dah2 sambung wat keje lak...jap g smbung balik...daa~

kehidupan uitm

dah smpai uitm.maka bermulalah kehidupan sbg mpp dan pelajar

Thursday, 12 May 2011

shopping.yey!

salam...bru smpai umah.g sh0pping ngn mama td..thanx mama...l0ve u s0 much..muah!

Wednesday, 11 May 2011

diet

awak,kalau sy berjaya kuruskan bdn,awak bg adiah ape ek??hehhehe....sy gemuk eh?

Tuesday, 10 May 2011

tgnku pijar...

tu la...akibat sgt p usik2 cili tu kan dah pijar tgn...

Sunday, 8 May 2011

mothers day!

hello2...
lama dah xupdate...
tahun ni 8 mei 2011 ialah mothers day...
so pg td..lia ngn angah...bgun pagi2 tu make breakfast in bed for mama..heheh...
best x? first time buat untuk mama...
mama pun happy sgt2...tp yg klakanye, boleh kitorg terlupe nak letak air...
sorry mama...then around 9.15am, kuar g breakfast kat al-az maju n then bergerak ke sunway pyramid...main ICE SKATING!!
best gler setelah bertahun2 xdpt main...dapat gak td!puas hati lia...heheh
main for around 3 hours laa.then da penat..lgpun terlalu ramai org..next time nak g lg la..heheh..
ok..thats all for 2day...
toddles~

Friday, 6 May 2011

sedih..

kenapa hatiku rase sedih dan cemburu?
tlg lah ak...buanglah perasaan ini...

melecur...

jariku melecur...huhu...tu lah...sibuk gosok baju sambil tgk tv...padan muke ak..

Tuesday, 3 May 2011

cuti..jd housewife ke assistant kat umah?

salam..
maaflah..setelah sekian lama xdpt update blog, ni baru ade kelapangang masa nak update..
sorry sgt2..sibuk ngn final exam yang menggila..
syukur semalam selamat sampai di skypark subang dalam pukul 12.25tghari.
sambil tggu fmly amek g lepak kat BIG APPLE...hehe..(its my fav, how can i resist)
bli la donut box of 12..then bile fmly smpai trus naik keta n mkn donut tu..haha...pelahap tol..
mama:californian almond, along: californian almond, angah,aiman and adik: alien...
heheh...best2..da la sedap..then trus g wedding anak cikgu minati (pk kanan time form 1 kat STF)
kat Restoran Nelayan...thanx cikgu sbb jemput sy sekeluarga..
___________________

ok cukup dgn cerita semalam walaupun ade bnyak lagi..
ni nak cite sal arini plak..
pagi tadi pas subuh lia teman mama tgk tanyalah ustaz, best tajuk nye kasih ibu..mama sampai nanges...
then dalam kul 8.15am gtu g sambung tido sbb lia xbape sihat sebenarnya..mlm semalam tido tampal 2 koolfever and mkn panadol activefast 2 biji pun xjadi..tido la kan sampai kul 11.10am, mama call then suruh bangun sbb takot adik2 xsampat nak mkn...lia dah cakap ngn mama nak masakkan sup ayam untuk adik2 arini..lagi2 lia demam kan..best la mkn..lgpun fav adik...
jadi bgun tu trus g mandi, then turun masak...
time tgh peel kentang ngn carrot tu,nak cepatnye pasal takot xsempat masak, terpeel kulit n kuku sendiri.nasib baik sikit je...xdarah pun..kang xpasal2 bersiung kitorg adik-beradik..hehe..
akhirnye sempat pun masak..siap wat sambal belacan agi..best sgt!
adik2 pun balik cakap lapar..lia pun hidangkan lah..then bg dyorg makan...sume makan bertambah termasuklah abg piee(driver family)..angah makan kemudian pun cakap sedap...
syukur alhamdulillah...masak2 dalam demam pun menjadi..da la lama xmasak...syukur padaMu..

Thursday, 28 April 2011

sorry..

sorry if my entries are boring...
i'm still learning on how to make it fun...
stay with me yeah?
i'll do better next time..

kerja gila...


salam...
good evening everyone..
ptg ni ak nak cite sket kerje gila yg ak n ena bru pas buat...
aduhai...mmg gila ar smpai ak rase sakit pale memikirkannya...
mane tak nye....tgh syok2 tido tetiba....
lagu fly me away by annie little telah mengejutkan ku dari tidur ku...
huhu...alamak...abg call tanye sal nak jumpe ke tak...dah abes exam da rupenye...
time tu mmg x compute gle..mamai sgt2..
so mcm blur..abg plak cam mls layan adk yg xbtol ni dy kata xpela..xjd..huhu..
(nak jumpa abg...t rindu camne..demam kang)
xpelah...pastu check mesg..pergh ade 2...satu dari abg...check lagi satu...dari junior cakap ngah otw naik ke DO..dah atas tenggiling(nama popular pengangkutan di UiTM Kelantan.haha.nasib baik x biawak..)
pastu terus la ak bgun sbb da terkezut sgt kan....then g call teh(ainaa nama sebenar..panggilan teh diwujudkan mngikut pangkat dlm famly mpp)
"teh, nak pnjm moto alang"
"alah achik,moto alang tu susah sket, minyak almost xde, then baru pas accident kan moto tu"
"xpelah camtu, t achik naik lain"
"xpe ke achik?ok x ni"
"xpe2"
______________________________________
lalu lia pun g cari lily..ingt nak pnjm moto mok..tp segan lak...
mujur teh call balik
"achik, meh la naik ngn teh..teh bawakkan"
"xpe ke?ok2...jap g achik turun"
"tggu kat tmpt moto k"
"ok"
jd g cari lilylagi sekali nak pnjam helmet..
tp call mok bnyak kali xangkat..
then teh call lgi skali ckp da kat bawah..
so chow jela...
ya Allah..tawakal je la...
mule2 nak naikkan tongkat moto tu...punyelah susah..degil tul..mcm tuan dy..hehe..
(sorry alang ye...gurau2 je)
last2 berjaya jugak...
maka bermula la misi lia dan teh naik moto TANPA helmet!
sumpah rase bersalah gile n seram sejuk coz lau encik berbaju biru nampak ni..mmg best la kne saman...
otw g nak amek sijil tu di rumah kami, sumenye ok je...
otw balek tu, terserempak ngn encik berbaju biru yg xmemakai bju birunye kerana da abes shift kot...
mujur dy xtahan...teh pun ape lagi..press la minyak....cuak gler!!!
dup dap..dup dap...dup dap...
sampai je kat DO trus g dining n kasi sijil tu kat junior tu...
aduhai...ape punye cerita la...next time jgn la jadi gni lagi....seram sejuk weh...
ok la...tu je kot...haha..
t lia cite ag k...
daa...


notakaki: abang nak balik da mlm ni...sedih....rase macam kne tinggal lak..."abg, balik jgn lupa adk k....huhuhu..='("

Zzzzzz...

ngantoklah...nak tido jap okay?
jap jee....
nite2~

nak kuar dah...

ape tetibe nak kuar dah ni?
hehe...xdelah..lia saje nak bgtau..
lia nak kuar g machang ngn ida and zu..eca xikot kot sbb dy ade klinik maf220..
so oklah..nak bersiap2...t kat machang nak g cari baju untuk dinner...zebra sensation..haha
berbelang2 la lia pasni...
=)
~from 'Aliatul Huda with LOVE~

morning sunshine=)



morning sunshine..=)
its a beautiful day today...
but yeah...i dunno what to do...too bad..
i haven't even start packing yet and my flight is at 11.30am on 2nd of May..
i'm going home by flight ALONE..
but i don't really mind tho since that is what i have been doing since like in 2nd semester i guess..
well, what shud i tell u today..
hmm...let me think for a lil bit..
__________silent mode______________
AHA!...ok2...dah tau nak cerita ape..hehe...jap lagi rase macam nak makan ikan keli berlada lagi..yum2...itulah keje...celik je mata, cari makanan..kang gemuk kang baru tau..hehehe...
tp sedap sgt2...bagi penggemar ikan keli mcm lia ni, lau dapat ikan keli berlada ni..pergh...leh menangis kot menjiwai kenikmatan ikan keli...wah..xpepasal ngarut2 jiwa2 sal ikan keli lak pagi2 ni..hehe...sorry2...tp t nak g gerai yang bernama KELIWON tu n mam ngn NOOR ASYDA, NOOR BAIZURAH and NOR AISHAH
mesti tertanya2 kan sapekah mereka??
hehe..mereka ialah my BEST BUDDIES....kitorg kenal sejak part 1 lagi and we hav been best buddies ever since...sweet kan kitorang..hehe...

oklah...i'm running ut of words...will be writting to you soon...c ya
~from 'Aliatul Huda with LOVE~

Wednesday, 27 April 2011

first story..

salam...
disebabkan ni first entry lia...
lia nak bgtau yg lia akan merojakkan blog ini ye..
hehe..bukanlah rojak ape..
just mixing and juggling both languages(eng and malay)
bolehkan2?..ala..xpe..nak jugak...
well, what makes me wanna start a blog?
1. it's fun(walaupun xtau nak bebel ape..p/s: padahal xsedar diri dy kuat membebel..)
2. suka bermonolog sendirian kot..=)
3. banyak events in my life that i don't wanna forget when i'm old..
4. i wanna share my great memories and sad ones with everybody (hal2 private xleh la ye.sorry)
mungkin for the time being that would be all...
someday when my stories are up on the wall, do enjoy reading it and feel free to drop yr comments..
one thing that is very important for me to tell is that, i'm a VERY buzy person.
so, when i rarely update my blog, puh-leeeesss...don't be mad okay??
i'll try my very best to update as frequent as possible..
right..now that i have explained everything..
i think its time for me to go..
i'm off to bed..
c ya in the mornin'..=)